24 Mayıs 2012 Perşembe

HUMUS TARİFİ

HUMUS
İsmi lazım değil bir marketin kendi ürettiği nohutlardan alma gafletinde bulundum ucuz diye. Ne kabardı ne şişti ne de pişti... En pahalısından alsam bu kadar pahalıya gelmezdi :) hem o ucuz nohudu pişircem diye saatlerce ocak yakmak zorunda kaldım  hemde yeniden nohut almak zorunda kaldım. napıyım napıyım ben bu minnacık inatçı nohutları naapiyim derken aklıma humus yapmak geldi. Çok severim zaten meze türü şeyleri, belki benim gibi sevenler vardır diye paylaşmak istedim. 


HUMUS
Malzemelerimiz: 

3 su bardağı nohut
1 kahve fincanı tahin
1 kahve fincanı zeytin yağı
1-2 adet limonun suyu
3-4 diş sarımsak
tuz,kırmızı toz biber,kırmızı pul biber


Yapılışı oldukça basit: Bütün malzemeyi robatta püre haline getiriyorsunuz okadar :) 
Sarımsakları ezdikten sonra robota atarsanız daha iyi olur. Böyle haydari gibi yumuşak bir kıvamı olması gerekiyor. Çokta cıvık olmıcak çatalla yenilebilir olmalı. Kıvamını alıncaya kadar nohutun haşlama suyundan ilave edip tekrar robotu çalıştırın. Suyu azar azar ilave edinki kıvamı suluya kaçmasın. Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
♥___ YORUM İÇİN TEŞEKKÜRLER___♥
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥