29 Temmuz 2012 Pazar

ÇUVAL BEZİ / acil yardım

 Çuval bezinden öğle güzel şeyler yapılıyor ki blogları geze geze imrendim çuval bezine, hep aklımda ilk fırsatta bende alıcam ilk fırsatta bende alıcam vardı ve en sonunda aldım...
Ama bu çok kıllıymııııııııış :(
bu nasıl yıkanıyor?
makineme zararı olur mu?
yıkanınca da bööle kıl kıl dökülecek mi?
yıkayınca çekiyor mu?


Kullananlar yada bilenler beni bu konuda aydınlatabilirlerse çok memnun olurum...
Çuval bezinden bişeyler yapmak için sabırsızlanıyorum. şimdiden aklımda 2 proje var umarım aklımdaki kadar güzel olurlar :D

28 yorum:

  1. Ben döküle döküle diktim, ama dökülmesi bitti sonra...
    Bakalım daha ustalardan ne yorumlar gelecek :)
    Ve sen ne güzellikler yapacaksın ve bana bir top çuval aldıracaksın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) çok tatlısın banu ablacım...
      Aslında işin doğrusu sabırsızlığımdan bende döküle döküle bişiyler dikmeye çalıştım ama kaşınmaya başlayınca ve ortalığı çok batırdığımı farkedince yarıda bıraktım. şimdi yıkayınca çekermi diye korkuyorum. aslında aldığım her kumaşı önce yıkar sonra kullanırdım ama bunu hem nasıl yıkayacağımı bilemedim hemde dediğim gibi çok sabırsızlandım :)

      Sil
    2. Daha önce hiç denemedim ama nacizane aklıma gelen basit bir öneri olacak :) Eski bir nevresim yorgan ya da yastık kılıfınızı kullanabilirsiniz. Kumaşı öylece nevresimin içine koyun, nevresimin düğmelerini kapayın ve atın makinaya. Ben makinada saç kıllarıyla dolu kilimleri bile yıkıyorum pek bir şey olmadı bugüne kadar :)

      Sil
    3. Tutkali su ile açın üzerine sürün kurusun

      Sil
  2. Sevgili Gülsüm Hanım ( hertelden-everything.blogspot.com ) çuval bezi ile çok güzel işler yapar. Size yardımcı olabileceğini sanıyorum. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ozaman ben bi Gülsüm hanımı ziyaret edeyim, tavsiyeniz için teşekkür ederim Nihal hanım.

      Sil
  3. Merhaba blogunu yeni kesfettim
    Takipteyim
    Ben de beklerim bloguma:)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, hayırlı Ramazanlar, Çuval gibi malzemeniz olsun :)
    Ben kaplama yapmak için kullandım. Üstelik sprey boya ile boyadım sonuç harika oldu. ÇUVAL KALEMLİK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, size de hayırlı ramazanlar...
      çuval gerçekten çok güzel bir malzeme. ilk defa elime alıyorum biraz bocaladım açıkçası ama yılmıcam :)
      buarada kalemliğiniz gerçekten harika olmuş boyamak hiç aklıma gelmemişti güzel bir fikirmiş not ediyorum bi kenara ;)
      memnun oldum tanıştığıma teşekkürler...

      Sil
  5. Selam x- madam. Sorunuzun cevabı çuval (Telis bezi) ile ne yapacağınıza bağlı. Eğer yıkanabilir bir şey yapmak istiyorsan, (kırlent, amerikan servisi vs.) önceden yıkaman gerekiyor. Çünkü epeyce çekiyor. Doğrusunu istersen ben küçük parçalarla çalıştım. Yani bir top değil, bir kaç metre telis bezi vardı elimde. Önce makinemde yıkadım. Yıkanan telis bezinin ütüsü zor oldu. Bu yüzden daha sonraki çalışmalarımda leğende suya yatırıp bir gece beklettim. Ertesi gün fazla sıkmadan asıp kuruttum. Ama eğer bir çerçeve ya da kutu süsleyecekseniz hiç yıkamayın. Orjinal haliyle kullanın. Tüycükler beni hiç rahatsız etmemişti. Şimdi siz söyleyince dikkatimi çekti. Çok rahatsız olursanız balkonda çırpın, fırçalayın uçup gitsinler. Yıkanabilir ürünler çalışacaksanız telis bezini pek tavsiye etmiyorum. Onun yerine çuval tarzı dokunmuş kumaşlar (keten vs.) tercih edin. BURADAN online olarak temin edilebiliyor. Hadi bakalım kolay gelsin. Yapacağın çalışmaları merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok naziksiniz Gülsüm hanım epey bir açıklamada bulunmuşsunuz gayette aydınlatıcı oldu benim için çok çok teşekkür ederim. Aslında sabırsızlığımdan hemen başladım dikmeye yıkamadan. Çanta yapmaya çalışıyorum ama el çantası değil erzak çantası gibi bişey yıkamasam da olur yani. Ebatlarını tam istediğim ölçüde yapmışken yıkamaya yeltenmeyeyim ozaman ben. fırçalayıp dökeyim tüylerini yada olmadı elektrik süpürgesine çektireyim :)))
      Siz çok fazla çekiyor demeseniz ben onu yıkardım emeklerime de yazık olurdu...
      Bu arada ben o resmi temsili olarak koydum 1 top almadım yani sadece 2 metre aldım ama daha metrelerce alacağımı hissediyorum :)))
      sevgiler...

      Sil
  6. Merhaba, iadei ziyarete geldim. Evet çuvalbezi çok dökülen bir malzeme ama ben kullanmadan bir gece önce deterjanlı suya bastırdım ve kuruduktan sonra da iyice çırpıp o şekilde kullandım. Yine de az da olsa dökülüyor ama zamanla azalacaktır. İyi çalışmalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, hoşgeldin :)
      ben çok acele edince böyle kaldım ortada işte :D
      sıcak suya mı bastırdın soğuk suya mı?
      inşallah hemencik azalır benimkide.
      teşekkürler ...

      Sil
  7. bu yazını kaçırmışım:((( çuvalla çalışırken özellikle kesme aşamasında çok döküntü oluyor ama beni rahatsız etmemişti.Bütün kumaşları çuvalda dahil çalışmaya başlamadan önce yıkarım çünkü çoğu kumaş çeker emekler boşa gider.Çamaşır makinasında yıkanabilir ve zararı olmaz ama ütülemesi zor.İnanmazsın sırf çuvaldan yapılan işleri ütüleyebilmek için kazanlı ütü aldım:)))kazanlı ütü ile sorunsuz ütüleniyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okadar zor yani ütülemesi çuval bezi sana bayaa pahalıya gelmiş yani desene :)
      acemiliğime geldi ne yıkadım ne de ütüledim. Allahtan pekte yıkanması gerekmeyen bişey yaptım ama bakalım. teşekkür ederim tecrübe paylaşımların için. ben de şu ilk çuval bezi mahsulumun postunu tamamlayayım bari. sevgiler...

      Sil
  8. bende ögrendim sayende xmadame teşekkürleryayınladıgın için kumaşı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim senden öğrendiklerim yanında hiç kalır :))
      faydam olabildiyse ne mutlu
      sevgiler....

      Sil
  9. İyi çalışmalar herkese..

    YanıtlaSil
  10. kutsalceyiz.blogspot adresinde çuval bezinden güzel işler görmüştüm :) meral

    YanıtlaSil
  11. Ben de çuvalla çanta ve kırlent diktim
    Çok hevesle başladım bu işe ama kılların döküntüsü moralimi bozdu.Yıkadım,elektrik süpürgesi ile çektim ama tam kurtaramadım.İyi bir sonuç alsaydım,ticari ürünlet yapıp satacaktım,müşteriye mahçup olmamak için kıl yüzünden vaz geçtim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet görseli çok hoş ve otantik ama kılı tüyü tozu can sıkıcı maalesef

      Sil
  12. Runner yapmak için hangisi tercih edilmeli? "Jüt, telis, çuval bezi, keten çuvalı…"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepsinin ayrı bir güzelliği var bence. önemli olan kullanılacak ortam ve konsepte hangisinin yakıştığı

      Sil
  13. Hanımlar ben internetten hazır satılan amerikan servislerinden sipariş etmek istiyordum ama öncesinde tüy döküp dökmediğini merak ettiğimden yorumları okumak istedim anladığım kadarıyla ham şekli tüy döküyor sizce bu hazır almak istediğim üründe sıkıntı yaşarmıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapılış şekli onemli sanırım. sorun yaşarmısınız bilemicem

      Sil
  14. Sanırım jüt de kalite kalite değişiyor. Ben geniş delikli bi jüt aldım, makinede yıkadım, makinemi 2 kere boş çalıştırmak zorunda kaldım, inanılmaz dökülmüş. Sonra çırp tım camdan, olmadı. Hala dökülüyor, ütü yapayım dedim, heryer battı hala dökülüyor. Yıkanınca çok güzel bombeler oluştu, şimdi aklımda kollayıp yere sererek kurutmak var. Belki dök<ntüsu biter🤔 fotoğrafcıyım ben dekor olarak kullanacağım ama böyle de olmazsa çöp olacak

    YanıtlaSil
  15. Kırnap ipiyle tığ ile örerek amerikan servisi yaptım. Şindi ekmek seoeti ve kaşık çatal servis kesesi yapmak için jüt kumaş aldım ama kıl kıl dökülüyor yıkadım makinede bu dökülmesi bitermi sofrada kıllı kıllı dökülğrse hoş olmaz çünkü. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birkaç yıkamadan sonra dökülmüyor ama yıkandıkça çekebiliyor. Tavsiyem önce bir kaç yıkama yapıp sonra dikip işleyin. Kolay gelsin

      Sil

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
♥___ YORUM İÇİN TEŞEKKÜRLER___♥
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥