25 Temmuz 2012 Çarşamba

SABUN ERİTME - SABUN YAPMA



 Ortadan kaybolduğum zamanlarda yaptıklarımdan biri buydu. Benmari usulu sabun eritme...
Aslında ben tamamen organik kendim yapmak istemiştim sabunumu fakat çok araştırdım ve sabun yapımında kullanılan kostik adındaki malzemenin tehlikeli olduğunu öğrenince korkup vazgeçtim :) 
Hem de ev ortamında biraz zormuş gibime geldi. Derecelerle ısılarını ölçücen belli bir sıcaklıkta karışımı gerçekleştiricen, solımııcan felan  kostik zehirli bir madde olduğu gibi bir de aşırı derecede ısınan bir maddeymiş kesin ben biyerlerimi yakarım dedim birçok sebepten dolayı var geçtim yani. Ama içimde uhtedir ve öyle kalacaktır :))
Bende hevesimi almak adına maadem yapamıyorum bari eritip yeniden şekillendireyim dedim. Hem eritme işlemini yaptıktan sonra içine istediğin şeyi karıştırabiliyormuşsun esans yada tanecik gibi...
Lavantalı el sabunlarını küçük küçük parçalara ayırıp benmari usulu ocakta erittim eritme işlemi baaya zor gerçekleşti eğer sizde yapmayı düşünürseniz bence rendeleyerek yapın...
Sabunlarım eriyince içine biraz lavanta yağı damlattım biraz da tane lavanta attım. Zaten lavanta kokulu olan sabunlarım laslavanta oldular :)) 
Sıra geldi kalıba dökmeye. Kalp şeklinde çikolatalarım vardı çikolatası bitmişti ama kabını atmaya kıyamamıştım kesin bişey yaparım diye. Sabun yapma fikri aklıma ilk düştüğü andan beri o kutuyu kalıp olarak kullanacağım diyordum. Sabun karışımımı hazırladıktan sonra kalıbı sakladığım yerden çıkardım bir de ne göreyim kalplerin ortasında çukur varmış nası üzüldüm nası üzüldüm sabunum donmak üzere başka kalıp bulayım dedim evde kalıp olarak kullanabileceğim bişey kestiremedim gözüme. mecburen ortası çukur kalplere doldurdum ben sabunlarımı :( 
kalpli ama bombeli sabunlarım oldu :( çok çabuk dondular şaşırdım. Tane lavanta parçalarını piling görüntüsü versin diye koymuştum ama lavantalar sıcağı görünce biraz rengini saldı etraflarındaki sabun koyu renkten giderek açılan bir renk aldı. Renk açısından baaya hoş bir görüntüsü oldu. Bunları banyoda dekor amaçlı kullanmak istemiştim ama şekillerini beğenmediğim için vazgeçtim bende çekmecelere koydum birer tane miiiiiiiiiisler gibi oldular :))
Sabun maceramda misler gibi son buldu... 

21 yorum:

  1. çok güzel görünüyor ne iyi düşünmüşsün

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim sevgili derya...
      pek güzel görünmüyor ama çekmecelerim mis gibi kokuyor :)

      Sil
  2. Bende bir ara yapmaya çalışmıştım ama senin yaptıgın gibi başarılı olamadıı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pes etmeyelim lalacım kesin başarırız :)
      tekrar denemeyi istiyorum ben aslında ama güzel bir kalıp bulursam tabi...

      Sil
  3. Önümüz ramazan annenin, kardeşnin.. v.s. çikolata kutularına el koy bence.. çok CiCi olmuşlar.. bir de ben milyoncu da şekilli(karışık hayvancıklar, kalp, yuvarlak.. formlu ) slikonlu buz kalıpları gördüm öyle bir şey işini görür mü? Milyoncu her yerde mevcut bir dolaş bence.. (^_^)

    YanıtlaSil
  4. aaaaa eveet buz kalıpları iyi fikir. görmüştüm ama hiç aklıma gelmedi. yıldızlı görmüştüm mesela güzel olur... teşekkürler tatlı cadı cici kal :)

    YanıtlaSil
  5. Hep yapmak istediğim birşeydir benimde sabun.Ama sabunu eritip şekillendirmekte güzel fikir doğrusu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba evimdeki mutluluklar :)
      teşekkürler biraz işin kolayına kaçmak gibi oluyor ama :) genede güzel. ev ortamında sabun yapmak gerçekten zor ve tehlikeli imiş...

      Sil
  6. sabun eritme denemem 2 gündür yoğun derecede görüntülenmiş, okunmuş... demek ilginizi çekti :) ama yorumlarınızı merak ediyorum ona göre :)

    YanıtlaSil
  7. bende anneme kostik aldırdım bugün onu deneyeceiğim

    YanıtlaSil
  8. ben cesaret edemedim ama eminim çok güzel olur kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  9. çokkk teşekkür ediyorum bu kadar olmaz ya aynı hikaye bende sabun hevesi başladı araştır et şöyle böyle kostik zararlı gaz solunum ne kadar katacan ya aynı benim hikayem. sonunda sizin siteniz beni çook mutlu etti hemen denemek istiyorum bu akşam .

    YanıtlaSil
  10. bende ilk kostikle denedim yaklaşık 8-10 denemeden sonra öğrendimki o sabun koko yağı denilen bir yağla yapılıyormuş sonra vazgeçtim sonra bu tekniği öğrendim sitenizide normal sabun eriyormuru merak ettiğim için ziyaret ettim vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica derim faydalı olabildiysem nemutlu bana :)

      Sil
  11. bende normal sabun erıtmeye calısdım ama basarılı olamadım bı turlu rendelesemde sabunlarım cok sert oldu acaba marka önemlımıdır kı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. markanın önemli olacağını zannetmiyorum ben marketteki en ucuzunu almıştım. içine su katarak yumuşatabilirsiniz belki...

      Sil
  12. Merhaba bu sabunlar yapmak için beyaz sabunu mu erittiniz acaba

    YanıtlaSil
  13. Merhaba sabunu rendeleyip ocağa koyupta üstüne sıcak su koyup mu ısıttınız ? Yoksa ılık su da direk mi ısıttınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, önce sıcak suyun içinde benmari usulü ısıtarak eritmeye çalıştım ama pek olmadı içine biraz sıcak su ekleyerek benmari usulüne devam ettim

      Sil

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
♥___ YORUM İÇİN TEŞEKKÜRLER___♥
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥