11 Mart 2017 Cumartesi

KURU BEZELYE nasıl pişirilir


Daha önce hiç görmemiştim. Bakliyatçıda rastladım. Dün akşam suya koydum. Ozaman minik ve beyazlardı 😀 şimdi yeşil ve büyükler bezelye ye benzemiş😀
Birazdan pişiricem bakalım tadı neye benzeyecek? Gerçekten bezelye gibi olursa artık yazdan bezelye saklamak için o kadar uğraşmam. Aynı tadı vermezse naapalım  buzluğa bezelye atmaya devam ederim diye akşam üstü Instagramda paylaşmıştım.


Kuru bezelye tarifi: Normal taze bezelye pişirir gibi pişirdim😁 
Afiyetle yedik. Valla ben bayıldım. Tazesinden daha çok sevdim bile diyebilirim. Hem de daha faydalıymış inanabiliyor musunuz? 


Alıntı; Kuru Bezelye, taze bezelyenin kurutulmuş halidir. Taze bezelye yaklaşık %80’ i su’ dan oluşur. 10 kilogram taze bezelye kurtulduktan sonra geriye yaklaşık 1,2 kg kuru bezelye kalır. Kurutma ile bezelye'deki su buharlaşarak, geri kalan bezelyenin özüdür. Bezelye, kurtulan taneler ile çoğaltılır. bitkisi, kurutulmuş bezelye taneleriyle çoğaltılır.

Aynı miktarda taze bezelye ile kuru bezelyenin besin değerleri farklıdır. Protein ve nişasta kuru bezelyede, taze bezelyeden daha fazladır. Kuru bezelye posalı diğer yiyecekler gibi tok tutar. Bezelye unu, kuru bezelyenin öğütülmesi ile elde edilir. Bu un, daha çok çocuk mamalarında, içeriğindeki besleyici değerlerinden dolayı tercih edilmektedir.



Kuru Bezelyenin Faydaları:


Kurutulmuş bezelye, hem yüksek lif içermesi, hem de iyi bir potasyum deposudur. Bir bardak bezelye, bir kişinin günlük alması gereken potasyumun %20'sini karşılar. Bezelyede bulunan potasyum, kan damarındaki plaklarının büyümesine engel olur. Kansızlık riskini azaltır, Karaciğer çalışmasını düzenler. Bağırsak ve kan kanserine karşı koruyucu bir kalkan görevi yapar. Yüksek tansiyonu düşmesine yardım eder. Besin öğeleri nedeniyle bezelyeyi sindirmek bazen zor olabilir. bu sebepten dolayı, özellikle yaz mevsiminde, kuru bezelye çok fazla tüketmemek gerekir.


1 yorum:

  1. Bu sene kuru bezelye bulamıyorum ben yaa var mı bilen ya da herhangibir markette gören?
    Hayallah Yok mu sponsor olmak isteyen bakliyatçı :)

    YanıtlaSil

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
♥___ YORUM İÇİN TEŞEKKÜRLER___♥
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥