29 Ekim 2013 Salı

EMZİRME YASTIĞI YAPILIŞI

Emzirme yastığı nasıl yapılır
Emzirme yastığı nasıl dikilir

Bugün bayram...
Cumhuriyetimizin 90. yılı hepimize kutlu olsun...
Ama ben anca fırsat bulabilen tembel blogger olarak geçtiğimiz kurban bayramından bahsetmek istiyorum. 

Malumunuz 9 günlük bir tatil vardı, fırsattan istifade memleketime gittik. Bayram, tatil, ailemi görmek hepsi heyecan verici şeylerdi fakat hepsinden daha heyecan veren şey geçtiğimiz ay doğan minik yeğenimi görmekti :)  

Sabah 7 de evden çıkıp akşam 8-9 gibi eve gelen biri için ne kadar zor olsa da, "eee teyze olmak kolay değil" dedim ve gitmeden önce kolları sıvayıp minişime birkaç hediye diktim. Bunlardan ilki emzirme yastığı. Bu aralar çok popüler olan ve kullananların çok memnun kaldığı bir icat olduğu için yapılışını anlatayım istiyordum ama yetiştirebilirmiyim telaşı arasında yapım aşamalarını fotoğraflamayı unutmuşum maalesef. 

Kalıbını bu gördüğünüz şemaya göre çıkardım. birebir ölçülere uydum, oldukça büyük ve kullanışlı oldu. Kalıbı internette buldum, araştırdığınız zaman görürsünüz zaten pek fazla kalıp yok, hep aynı resimler. bana en anlaşılır geleni bu oldu bende bunu kullandım. Derya Baykal ın tarifi yazıyordu.

Malzemeler:
kılıf için 1m nevresimlik kumaş
içi için 1m astarlık kumaş
45 cm lik fermuar
doldurmak için organik pamuk
ve dikmek için teyze :)

Kalıba göre astarlık kumaşımızdan 2 adet kesiyoruz. İçini doldurabilecek kadar bir boşluk bırakıp kalan yerlerini makinede dikiyoruz. ben boşluğu yastığın iç tarafından bırakmayı tercih ettim. İçerisini doldurduktan sonra açık bıraktığımız kısmı elde dikerek kapatıyoruz işte yastığımız hazıır :)

Aynı şekilde nevresimlik kumaşımızdan da kalıba göre 2 parça kesiyoruz. astardan farklı olarak buna fermuar dikiyoruz. Ben fermuarı dış tarafına dikmeyi tecih ettim ve oldukça büyük bir fermuar kullandım. Çokta kullanışlı oldu.

Aldığım kumaş nevresimlik diye satılıyor. metresi 10 tl. ben 1m aldım yarım metre alsam yetmezmiş ama biraz arttı. artandan da küçük de olsa bir emzirme önlüğü yaptım ama onu fotoğraflamayı unutmuşum. 


Bebek için sağlıklı olduğunu düşünerek  içini organik pamukla doldurduk. Elyaf da tercih edilebilir tabi.

Anne için büyük kolaylık oluyor kolları ve beli ağrımıyor. Ayrıca sadece emzirmek için değil bebeği oturtmak ve yatırtmak için de ideal bir icat olmuş bu yastık baksanıza minnoşuma paşalar gibi :)

Yapmak isteyenlere kolaylıklar, minik yeğenime de keyifli emişler diliyorum :))

Bu arada hatırlatmak istedim ucuz kumaş satışı için buraya tıklayabilirsiniz.

26 yorum:

  1. Hımmm... Yakında bir arkadaşım doğum yapacak. Bende yapayım emzşrme yastığından. Sizinkide çok güzel olmuş, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim beğenmene sevindim :) fikir verebildiysem ne mutlu bana

      Sil
  2. teyzesi çocuk haklı kızlar görseydi bir yüzünü ohh sefası olsun.pek rahat etmişe benziyor.

    YanıtlaSil
  3. canım hoşgeldin yine:)) emzirme yastığı çok şirin ve kullanışlı olmuş.ellerine sağlık.bu arada tebrik ediyorum seni (teyze olmandan dolayı).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşbuldum sürekli kalmayı beceremedim bir türlü :)
      teşekkür ederim canım hem beğenmene hemde tebrik etmene çok memnun oldum

      Sil
  4. Çok tatlı olmuş, Emzirme yastığını güzel günlerde kullansın miniğim. Teyze olmak çok özel bir duygu, çok iyi anlıyorum seni, ben de teyzeyim çünkü:))) Kumaşın desenine de bayıldım, çok güzel seçilmiş;) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok güzelmiş teyze olmak bir de hasretlik olmasaydı :( burnumda tütüyor minnacık şey...
      teşekkür ederim canım beğenmen hoşuma gitti :)

      Sil
  5. Allah bağışlasın canım.Maşallah.emzirme yastığı bir gün lazım olabilir bana.Çok teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım iyi dileklerin için. umarım isteyen herkese birgün lazım olur :)

      Sil
  6. maşallah maşallah. ellerine sağlık ne cici olmuş

    YanıtlaSil
  7. Resimle içim açıldı. Çok güzel yastıkta bebişte. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeğenimle ben teşekkür ediyoruz sana tatlım :) sevgiler..

      Sil
  8. çok güzel olmuş bende bebeğime yamayı düşünüyordum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim mutlu oldum umarım yardımcı olabilmişimdir

      Sil
  9. Aaaaa bizim kizda buralardaymissss, hosgeldin hayatim, ozlettin kendini. Tebrikler taze teyze:) Emzirme yastigi cok cicis olmus, hemen dikilsin diyorum ama acaba bu pasa; teyzesini odunc verirmi bize dikis icin?:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim hayatım ama tam anlamıyla gelemedim bir türlü :(
      beğenmene sevindim canım. ay paşanın bi tanecik teyzesi var bilmiyomkine verir mi :)))

      Sil
  10. Anneler için en büyük kurtarıcı aslında :) En azından benim için öyleydi. ekstra olarak göğsümden ayrılmadığı gecelerde boynuma da yastık olmuştu. Hamileyken bana hediye gelmişti ama gelmeseydi yapmayı düşünüyordum. Elinize sağlık sizinki de çok güzel olmuşş..

    YanıtlaSil
  11. sizi takibe alıyorum. Bana da beklerim,buyrun gelin.. :)

    YanıtlaSil
  12. güzel yazı , teşekkürler, Emzirme minderi gerekli mi bilemedim ama sizce hangisini almalıyım http://www.bumudur.com/bebek/c/l/emzirme-minderi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler. hangisini almak gerektiği ihtiyaca ve kişinin aldığı faydaya göre değişir bence. bunun en doğru kararını siz verirsiniz. sevgiler...

      Sil
  13. Çok teşekkürler isterseniz bir bakın bu sitede de ayrıntılı bilgiler var: http://www.hamilelikgebelik.net/emzirme-yastigi/

    YanıtlaSil
  14. Umarım iyi bişey demiştir :)

    YanıtlaSil

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
♥___ YORUM İÇİN TEŞEKKÜRLER___♥
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥